Dlaczego warto tworzyć stacje ładowania pojazdów elektrycznych w parkach handlowych?


Od 2025 roku żaden większy park handlowy nie obejdzie się bez stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

Dlaczego warto tworzyć stacje ładowania pojazdów elektrycznych w parkach handlowych? 

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych już za niespełna 2 lata będą musiały pojawić się w każdym większym obiekcie handlowym. Dotyczy to także parków handlowych. Jednak w odpowiednią infrastrukturę warto zainwestować już dziś, zwłaszcza że liczba użytkowników samochodów elektrycznych i hybrydowych systematycznie rośnie. Sprawdź, jak możesz to wykorzystać, aby zadbać o wizerunek własnej inwestycji i przyciągnąć do parku handlowego kolejnych konsumentów. 

Co sprawia, że konsumenci robią zakupy w twoim parku handlowym, a nie u konkurencji?

Zastanawiałeś się kiedyś, co sprawia, że konsumenci chętnie odwiedzają dane centrum czy park handlowy, a unikają innego? Oczywiście ogromne znaczeniu ma tu lokalizacja. Im bliżej do danego sklepu mają klienci, tym większa będzie jego odwiedzalność. 

Poza tym liczy się dostęp do wygodnego parkingu, oferta danego obiektu, a także półka cenowa, w jakiej operują poszczególni najemcy. Jednak to nie wszystko. 

Dziś konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na dodatkowe usługi, z jakich mogą przy okazji codziennych zakupów. Jedną z nich jest możliwość ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych podczas przechadzania się po parku handlowym. 

Co więcej, ładowarki do pojazdów elektrycznych to nie tylko wygoda dla klientów. To również ukłon w stronę coraz bardziej świadomych konsumentów. A ci coraz częściej kierują swoje kroki w stronę marek, które stawiają na zrównoważony rozwój i wspierają środowisko naturalne. 

Jednak nawet jeśli to nie przekonuje cię do postawienia stacji ładowania na terenie parku handlowego, musisz pogodzić się z tym, że już wkrótce zmuszą cię do tego unijne regulacje. Dlatego im szybciej zrozumiesz, że ładowarki do pojazdów elektrycznych to must have, tym więcej na tym zyskasz. 

Ładowarki do pojazdów elektrycznych jako przykład działań #CSR

Obecnie klienci są coraz bardziej wyczuleni na to, jak polityka danej firmy wpływa na społeczeństwo i środowisko naturalne. Z tego względu kolejne marki zaczyna działać zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR od ang. Corporate Social Responsibility). 

Działania CSR mogą dotyczyć wspierania lokalnych producentów i dostawców, angażowanie się w regionalne kampanie społeczne, czy wprowadzania programów, którego beneficjentami są pracownicy danej firmy. 

Poza tym społeczna odpowiedzialność biznesu to także wszelkie działania proekologiczne. A do tej kategorii możemy zaliczyć stawianie stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy nowoczesnym parku handlowym. 

Dlaczego warto stawiać stacje ładujące na terenie parku handlowego? 

Instalacja ładowarek elektrycznych to dodatkowy koszt dla inwestorów w parki handlowe. Jednak można zamienić go na całkiem wymierne korzyści. Jakie?

Po pierwsze, na łatwym dostępie do ładowarek korzystają konsumenci, którzy poruszają się pojazdami niskoemisyjnymi. W ten sposób pokazujesz swoim potencjalnym klientom, że zależy ci zarówno na ich wygodzie, jak i na trosce o środowisko naturalne. 

Po drugie, stacje ładowania mogą stanowić cenną kartę przetargową przy pozyskiwaniu najemców na poszczególne lokale. Dotyczy to zwłaszcza marek, które również nastawiają się na działania proekologiczne. 

To jednak nie wszystko. Co jeszcze możesz zyskać, wdrażając działania CSR w ramach inwestycji w park handlowy? Do najważniejszych korzyści należą:

  • budowa lojalności klientów,
  • podniesienie poziomu kultury organizacyjnej firmy, 
  • wzrost zainteresowania kolejnych inwestorów,
  • tworzenie pozytywnych relacji ze społecznością i władzami lokalnymi,
  • wzrost zaufania wśród pracowników, konsumentów i interesariuszy,
  • poprawa wizerunku firmy i inwestycji,
  • ugruntowanie pozycji rynkowej,
  • wzmocnienie reputacji firmy,
  • wzrost konkurencyjności i wartości marki,
  • zwiększenie udziału w rynku. 

Musisz jednak pamiętać, że działania CSR będą skuteczne, jeśli faktycznie będą realizowane, a dodatkowo będą wpisywały się w dotychczasowy sposób postępowania firmy. Poza tym działania te muszą przynosić realne korzyści, czy to konsumentom, lokalnej społeczności czy środowisku. W przeciwnym razie zostaną odebrane jako puste hasła marketingowe, a sama firma zyska łatkę mało wiarygodnej. 

Z tego względu zwróć uwagę na jakość stacji ładujących. W końcu nie chodzi o to, aby postawić ładowarki, z których nikt nie będzie korzystał. Jeśli naprawdę zależy ci na tym, aby inwestycja w punkty ładujące się sprawdziła, zadbaj o to, aby klienci mieli z nich pożytek.  

Co o stacjach ładowania w obiektach handlowych mówią przepisy?  

Inwestycja w stacje ładowania już wkrótce przestanie być kwestią wyboru, a stanie się koniecznością. Wszystko za sprawą unijnych regulacji. Zgodnie z nimi w każdym większym obiekcie handlowym należy zamontować co najmniej 1 punkt ładowania. Do tego minimum 20% miejsc musi zostać wyposażone w infrastrukturę kanałową, która umożliwia montaż ładowarki. 

Przepisy te będą obowiązywać od 2025 roku, ale warto mieć je na uwadze już dziś. W przeciwnym razie może okazać się, że nie masz odpowiedniej infrastruktury, która będzie w stanie dostarczyć mocy niezbędnej do korzystania z ładowarek. 

Od 2025 roku żaden większy park handlowy nie obejdzie się bez stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dlatego musisz uwzględnić je, inwestując w tego typu obiekt handlowy. Jeśli chcesz mieć pewność, że twoja inwestycja będzie spełniała wszelkie niezbędne regulacje, a także będzie przyjazna dla najemców i konsumentów, skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy plan, który pozwoli ci czerpać stabilne zyski z nowoczesnego parku handlowego. 


Podobne aktualności


Zapisz się do newslettera
aby być na bieżąco