4 powody, dla których warto już dziś zainwestować w park handlowy na obrzeżach miasta


Jak znaleźć miejsce dla siebie na rynku nieruchomości handlowych, skoro największe polskie miasta od lat są nasycone dużymi formatami handlowymi?

Po drugie, zamiast walczyć o ostatnią wolną przestrzeń w środku miasta, wybierz jedną z wielu dogodnych lokalizacji na jego obrzeżach. Poznaj 4 powody, dla których warto już dziś zainwestować w park handlowy na przedmieściach.

Dlaczego warto inwestować na obrzeżach miast?

Jeszcze do niedawna inwestycje w obiekty handlowe położone w centrum dużego miasta wydawały się strzałem w dziesiątkę. Taka lokalizacja praktycznie gwarantowała ogromne zainteresowanie obiektem handlowym wśród potencjalnych klientów, zwłaszcza że tych było mnóstwo. A to z kolei przyciągało atrakcyjnych najemców. 

Jednak od kilku lat rynek nieruchomości handlowych w dużych miastach jest nasycony. Nie oznacza to jednak, że inwestycje w obiekty handlowe straciły sens. Po prostu zmienił się ich charakter. Dziś największą popularnością cieszą się inwestycje w parki handlowe, które coraz częściej spotykamy na obrzeżach miast. Przyjrzymy się powodom, dla których warto zdecydować się na taką inwestycję. 

1. Stosunkowo niski koszt inwestycji

Wzrost kosztów pracy i cen materiałów budowlanych sprawił, że inwestycje w nieruchomości komercyjne znacznie podrożały. Sytuacji nie poprawiają wysokie ceny gruntów w centrach miast i ich niska dostępność. 

W przeciwieństwie do tego postawienie obiektu na obrzeżach miast, szczególnie tych mniejszych, jest o wiele tańsze. A co za tym idzie, taka inwestycja szybciej się zwraca i zaczyna generować stabilne zyski. 

2. Zainteresowanie najemców

Inwestorzy w parki handlowe nie mają większych problemów ze znalezieniem najemców. Co więcej, umowy najmu najczęściej podpisywane są na kilka lat do przodu. Nierzadko okres ten obejmuje nawet 15 lat. 

Wynika to przede wszystkim ze stosunkowo niskich czynszów i opłat eksploatacyjnych, które ponoszą najemcy. Poza tym wielu sieciom handlowym zależy na dotarciu do kolejnych grup odbiorców. A to właśnie zapewniają nowoczesne parki handlowe w nowych lokalizacjach. W końcu zamiast otwierać kolejny sklep tej samej marki w sąsiadujących ze sobą centrach handlowych, lepiej wynająć lokal w okolicy, do której dana sieć wcześniej nie dotarła. 

3. Dotarcie do nowych grup klientów

Budowa parków handlowych na obrzeżach miast to w pewnym sensie podążanie za konsumentami. Rosnące ceny nieruchomości sprawiają, że coraz więcej osób wyprowadza się z centrum miasta właśnie na obrzeża lub do pobliskich miejscowości. Tacy konsumenci nie są zainteresowani częstymi podróżami do najbliższego miasta, aby zrobić zakupy. Wolą podskoczyć do pobliskiego parku handlowego bez konieczności wjazdu do centrum.

Dotyczy to również osób, które na co dzień pracują w mieście, ale mieszkają na jego obrzeżach. Po pracy chcą uniknąć stania w korkach, czy szukania miejsca na wiecznie zatłoczonym parkingu. Innymi słowy, chcą jak najszybciej wydostać się z miasta i na spokojnie zrobić zakupy w trasie do domu.  

4. Przyciąganie kolejnych inwestycji

Parki handlowe charakteryzują się tym, że najczęściej mają jednego głównego najemcę, którym przeważnie jest sklep czy dyskont spożywczy. Towarzyszą mu mniejsze sklepy, takie jak drogerie, księgarnie, sklepy z artykułami dla zwierząt, lokalne piekarnie, kioski czy kwiaciarnie. Czasem znajdziemy w nich punkty usługowe, takie jak salon fryzjerski czy kosmetyczny, pralnię chemiczną czy punkt obsługi któregoś z banków. 

Jednocześnie im więcej klientów przyciąga taki park handlowy, tym chętniej inne marki chcą się pod niego podłączyć. Dlatego też w pobliżu nowego obiektu handlowego często zaczynają pojawiać się inne inwestycje, np. restauracje szybkiej obsługi czy stacja paliw. Wszystko to sprawia, że taki podmiejski park handlowy staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów. 

To jednak nie wszystko. Jeśli tylko pozwala na to lokalizacja, obszar parku handlowego może stać się lokalnym punktem integrującym społeczność. W końcu nic nie stoi na przeszkodzie, aby w pobliżu parku handlowego organizować różnego rodzaju wydarzenia kulturalne czy rozrywkowe. 

Od czego zależy powiedzenie inwestycji w park handlowy? 

Przy inwestowaniu w park handlowy kluczową sprawą jest lokalizacja i dopasowanie oferty do faktycznych potrzeb mieszkańców. W jednym miejscu lepiej sprawdzi się obiekt handlowy, którego głównym operatorem będzie dyskont spożywczy, a w innym salon meblowy czy sklep wielobranżowy, oferujący przede wszystkim odzież i artykuły do domu. 

Dlatego też inwestując w parki handlowe, warto postawić na elastyczność i doświadczenie wyspecjalizowanych firm. Pomagają one w wyborze najlepszej inwestycji, przygotowują plany ich komercjalizacji, a także uczestniczą w projektowaniu obiektu i poszukiwaniu najemców na poszczególne lokale. 

Co zrobić, gdy miasta są nasycone pod względem powierzchni handlowej? Inwestować w tereny na ich obrzeżach. Jeśli szukasz inwestycji, która zapewni ci stabilne zyski, skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy najlepszy plan inwestycji w nowoczesny park handlowy na obrzeżu miasta.  


Podobne aktualności