Parki handlowe – nowe inwestycje
Park handlowy to nieruchomość komercyjna łącząca wygodę zakupów z niezwykle popularną ofertą dyskontową. W jednokondygnacyjnym budynku zlokalizowanych jest kilka marek, każdy sklep ma oddzielne wejście bezpośrednio z przestronnego parkingu zlokalizowanego tuż przy parku. Oferta najemców dobierana jest w taki sposób, aby kompleks zapewniał okolicznym mieszkańcom podstawową ofertę produktową. Głównym, a zarazem najważniejszym najemcą jest dyskont spożywczy – wśród najczęściej spotykanych jest operator sieci Biedronka, Stokrotka oraz Kaufland.
Pozostałe marki to ważne uzupełnienie oferty i są to drogerie, zazwyczaj Rossmann i Hebe, sklepy tekstylno-przemysłowe takie jak Pepco, Tedi, Dealz czy Sinsay. Wśród najemców są także placówki ze sprzętem RTV-AGD, tutaj prym wiedzie MediaExpert, apteki oraz sklepy specjalistyczne – obuwnicze, zoologiczne, a także kioski z prasą i księgarnie. Rzadkością jest oferta gastronomiczna – parki handlowe w swoim założeniu nie pełnią roli rozrywkowej, ta zdecydowanie przypada galeriom handlowym. Ideą parku są szybkie zakupy, przyjazne klientom, zaspokajające podstawowe potrzeby, stąd nie znajdziemy w nich najemców marek luksusowych. I właśnie to rozwiązanie sprawia, że tak bardzo są popularne wśród lokalnej społeczności.
Parki handlowe powstają na obrzeżach miast, osiedli, w miejscowościach mniejszych i średniej wielkości. Jest to miejsce w zasięgu 15 minut od domu, gdzie po zakupy chętnie wstępują mieszkańcy wracający z pracy. Pod jednym dachem mogą kupić wszystkie produkty pierwszej potrzeby dla całej rodziny w dyskontowych cenach. Skoro są tak popularne, to czy na mapie handlowej Polski jest miejsce na kolejne tego typu obiekty handlowe? Zdecydowanie tak.
– Parki handlowe są doskonałymi rozwiązaniami dla mieszkańców mniejszych miejscowości, ponieważ nie muszą daleko jeździć, mają dostęp do szerokiej oferty w jednym miejscu, łatwy dojazd, duży i wygodny parking, a w samych sklepach bogatą ofertę produktową. Zauważamy wolne miejsca w Polsce na nowe inwestycji tego typu, dlatego szukamy nowych możliwości i terenów pod kolejne projekty – wyjaśnia Michał Osadczuk, Prezes Zarządu RockCapital. – Obecnie pracujemy nad kilkoma projektami, jesteśmy w trakcie budowy dwóch obiektów, jak również w przygotowaniu kilku kolejnych. Oprócz parku handlowego w Radomiu otworzyliśmy także drugi etap projektu w Kłodawie – ofertę dyskontu Biedronka wzbogaciliśmy o KiK, Media Expert oraz drogerię Jawa. Jesteśmy w trakcie budowy projektu w Przeworsku w województwie podkarpackim. Będzie to nasz – jak do tej pory – największy park, o powierzchni blisko 7 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Budujemy także projekt w Błaszkach – w miejscowości z dużym potencjałem, w którym obecnie nie ma parku handlowego – w którym klienci do dyspozycji będą mieli Biedronkę, drogerię Rossmann, Pepco oraz Świat Prasy. Dysponujemy także dodatkową powierzchnią handlową na drugi etap, który zrealizujemy, gdy będziemy mieli duże zapotrzebowanie na najemców chętnych do wejścia w tę inwestycję. Kolejne projekty realizujemy w Staszowie oraz Gorzowie Wielkopolskim. W sumie mamy kilkanaście inwestycji w całej Polsce znajdujących się na różnych etapach przygotowania.
Otwarcie parku w Przeworsku (woj. podkarpackie) zaplanowane jest na koniec bieżącego roku. Na powierzchni 6 800 metrów kwadratowych zlokalizowane będą najpopularniejsze dyskonty, w tym Biedronka, Media Expert, Pepco, Dealz, Martes, Orange, kaes., Sinsay i Tedi. Do tak dużej oferty dostosowany został parking na aż 170 miejsc, na którym powstanie także stacja do ładowania samochodów elektrycznych. Kompleks handlowy powstaje na działce przy skrzyżowaniu ulicy Dworcowej z ulicą Dynowską.
RockPark Błaszki powstaje w województwie łódzkim, w miejscowości Lubartów, przy ul. Ostrzeszowskiej w gminie Błaszki. Będzie mniejszy od RockParku Przeworsk, co wynika z lokalnego zapotrzebowania. Na powierzchni 2 100 metrów kwadratowych swoje sklepy otworzą sieci: Biedronka Pepco, Rossmann i Świat prasy. Parking pomieści 60 samochodów, tutaj również będzie dostępna stacja do ładowania samochodów elektrycznych.
Parki handlowe to także ciekawa propozycja dla inwestorów. – Inwestycja w parki handlowe jest świetnym wyborem lokowania kapitału ze względu na perspektywy i bezpieczeństwo tego biznesu. Umowy zawierane są z bardzo dużymi i renomowanymi podmiotami, które zna każdy z nas – są to gracze o istotnym znaczeniu na mapie handlowej, o ugruntowanej pozycji na rynku, a zawierane kontrakty są długoterminowe. Lokalizacje i najemcy naszych parków są bardzo atrakcyjne, co sprawia, że wielu inwestorów interesuje się inwestycją i zakupem naszych obiektów – podkreśla Michał Osadczuk.
Parki handlowe to nieruchomości komercyjne, które cieszą się zainteresowaniem wśród klientów, najemców oraz inwestorów. Systematycznie przybywa ich na mapie handlowej Polski, a zapotrzebowanie na nie nieustająco rośnie.