Parki handlowe – inwestycja dla wygody
Parki handlowe – lubiane przez konsumentów i lubiane przez inwestorów. W czym tkwi fenomen tych inwestycji? W ofercie, bliskości i wygodzie zakupów. Ideą powstania parków handlowych była odpowiedź na zakupowe potrzeby lokalnych mieszkańców. Ich początki sięgają czasów transformacji na handlowej mapie Polski.
Tradycyjne sklepy spożywcze i pawilony handlowe zyskały silną konkurencję w postaci wielkich galerii handlowych, które stały się doskonałym miejscem spędzania wolnego czasu nie tylko na zakupach, ale także na rozrywce. Jednak dla wielu konsumentów minusem były ich gabaryty i zbyt duża ilość czasu potrzebna, by kupić wszystkie potrzebne produkty.
Przyjemność zakupów
Transformacja ustrojowa, która miała miejsce w naszym kraju znacznie zmieniła życie konsumentów. Duża ilość pracy, a także możliwości spędzania wolnego czasu spowodowały konieczność robienia w tygodniu szybkich zakupów. Galerie handlowe to doskonałe miejsce spędzania czasu w weekendy, parki handlowe szybko wpisały się w trendy zakupowe od poniedziałku do piątku. To przede wszystkim miejsca, w którym zakupy można zrobić w wygodny i szybki sposób. Zlokalizowane są w bliskim sąsiedztwie osiedli mieszkalnych, tak by dojazd zajął od kilku do kilkunastu minut. Wygodne parkingi to kolejny atut doceniany przez klientów, którzy zdecydowanie preferują parkowanie na otwartej przestrzeni, aniżeli kluczenie po parkingach wielopoziomowych, zarówno podziemnych, jak i naziemnych. Kilka sklepów pod jednym dachem, ale każdy z oddzielnym wejściem i bez korytarzy? To kolejne rozwiązanie, które ułatwia zakupy. Ale zdecydowanie najważniejsza jest doskonała oferta produktowa.
Oferta skrojona na miarę potrzeb
Park handlowy to kilku najemców w jednym miejscu. Najważniejszym jest dyskont spożywczy, bo to w nim klienci robią zakupy pierwszej potrzeby. Pozostali uzupełniają ofertę i są to drogerie, ewentualnie apteki, sklepy odzieżowo-przemysłowe, zoologiczne, kioski z prasą. Ciekawą propozycją są także najemcy z branży gastronomicznej, zwłaszcza lokalne piekarnie oraz cukiernie. W taki sposób dobrana oferta idealnie zaspokaja bieżące potrzeby zakupowe lokalnej społeczności.
Pomysł na pewny biznes w niepewnych czasach
Parki handlowe to nie tylko tak bardzo lubiane przez klientów miejsce, w którym można wygodnie i szybko zrobić zakupy. To także doskonały pomysł na biznes. Systematycznie rośnie zainteresowanie nimi wśród konsumentów, niezależnie od sytuacji gospodarczej i grubości portfela zakupowego. Swój egzamin zdały podczas pandemii – gdy pozamykane były galerie handlowe, a później, gdy klienci rezygnowali z zakupów w nich – parki handlowe były niezwykle chętnie odwiedzane, co więcej – te preferencje nie zmieniły po zakończeniu lockdownów. Powód jest bardzo prosty. Konsumenci lubią i cenią, wygodę zakupów, dyskontowe ceny oraz szeroką ofertę produktów. Dlatego inwestycja w parki handlowe jest jak najbardziej dobrym pomysłem na biznes, zarówno z poziomu inwestora, jak i najemcy. To miejsce, do którego klienci zawsze wrócą – produkty FMCG zawsze będą kupowane.